Begin 2018 zijn nieuwe producten en diensten aan ons digitale loket toegevoegd, zoals aanvraag kwijtschelding gemeentelijke belastingen en aanvraag vaste standplaatsvergunning. We monitoren het verkeer op de website om verbeteringen door te kunnen voeren. Zo is voor meldingen over de openbare ruimte het formulier op de website aangepast om het voor inwoners en ondernemers nog gemakkelijker te maken dit te melden. Naast de website gaan we ook de dienstverlening via de balie en telefonie monitoren. Begin 2018 zijn we gestart met de voorbereiding van de aanschaf van een meetsysteem.
Voor het verbeteren van de (digitale) dienstverlening maken we gebruik van beschikbare verkenningen, instrumenten en producten van de Digitale Agenda 2020 van de VNG. In de eerste maanden van 2018 is gewerkt aan de voorbereiding van de invoering van elektronisch factureren (e-factureren) en het geschikt maken van de website voor elektronische identificatiemiddelen uit andere lidstaten (eIDAS). Daarnaast is de voorbereiding gestart voor het gebruik van DigiD Machtigen waarmee een inwoner iemand anders de bevoegdheid kan geven om een strikt afgebakend stukje van zijn of haar digitale overheidszaken te regelen. Tenslotte is gestart met de aansluiting op Govroam. Met Govroam is het mogelijk om als medewerker in de publieke sector veilig in te loggen op een bestaand wifi-netwerk bij alle gemeenten, gemeentelijke samenwerkingsverbanden en overige publieke organisaties die hierop aangesloten zijn.